top of page

בנות "סודקות" בחידון מתמטיקה באוניברסיטת תל אביב


בתאריך ה13.2.2019 הבנות המשתתפות בפרויקט סודקות יצאו לחידון מתמטיקה באוניברסיטת תל-אביב ובו פתרו חידות מתמטיקה בשילוב של חשיבה מחוץ לקופסה.

קצת מידע על פרויקט "סודקות (פורצות) את תקרת הזכוכית":

תכנית סודקות את תקרת הזכוכית היא יוזמה ייחודית ההחלה לפעול בשנת 2011 במענה לקידום נערות ושיווין מגדרי ונועדה להוות צוהר לעתיד טוב יותר לנערות. היוזמה הינה בשיתוף פעולה עם משרד החינוך ועיריות בבחירת בתי-הספר, ומתקדמים לאיתור נערות בעלות פוטנציאל ללימודי מדעים. הפרויקט מתחיל בחטיבה וממשיך לתיכון ועיקרו בשלושה תחומים:

• מודלים לחיקוי העלאת רף השאיפות של הנערות מעצמן בתחומי השכלה וקריירה. היבט זה מאופיין בעיקר במפגש קרוב עם נשים מצליחות מעולם ההיי-טק הישראלי, "אימוץ" על ידי חברות מובילות ופעילות של בניית אתרים בתמיכתן של יזמות היי-טק מתנדבות.

• העצמה העלאת תחושת המסוגלות העצמית של הנערות. היבט זה מאופיין על-ידי סדנאות העצמה עצמית ומגדרית ומאוחר יותר ליווי לקראת גיוס או שירות לאומי משמעותי.

• מצוינות לימודית העלאת ההישגים של הנערות בחטיבת הביניים במטרה להגיע למקצוע מדעי מוגבר בתיכון בצד 4 או 5 יחידות לימוד במתמטיקה. היבט זה מאופיין על-ידי תגבורים לנערות וחידוד הכישורים של הצוות החינוכי בבתי הספר דרך השתלמויות וסדנאות.

בכל שנה מתקיימת תחרות ארצית של חידון מתמטיקה בה משתתפות כל התלמידות הסודקות בתכנית "סודקות את תקרת הזכוכית". השנה התקיימה התחרות באוניברסיטת תל-אביב. התחרות מורכבת משלושה שלבים: חידות היגיון מתמטיות בהן מסתובבות כל המשתתפות בתחנות המפוזרות במתחם סורקות באמצעות ברקודים את החידה ועונות. בשלב השני מתכנסות כל המשתתפות באולם הרצאות בתוך האוניברסיטה ושם מנסות כולן להשתתף בחידות נוספות דרך אפליקציית KAHOOT. השלב האחרון והסופי הוא תחרות שבה מספר מצומצם של משתתפות אשר מייצגות את בית הספר. השנה יצגו אותנו: עינב שושן, ג'סיקה אסנידזה, ליאור אליאס נועה גניש וניקול שלום. התלמידות התכוננו במשך מספר שבועות עם המדריך אבי בינוני אשר ליווה וסייע במהלך הלמידה במתן שיעורים לא רק על מתמטיקה אלא גם על חשיבה מחוץ לקופסה.

התלמידות הסודקות המייצגות מכל נבחרת "סודקות" ישבו בקדמת האולם,

לאחר מספר נאומים והופעה של להקת בית ספר מהרצליה החל השלב האחרון של החידון ובו מספר שאלות מתמטיות מאתגרות שבסופו תלמידות הנבחרת התבקשו לענות על שלוש שאלות קשות במיוחד ולשלוח אותם לשופטי התחרות. האירוע היה גדול ומושקע והמעמד היה מרגש מאד.


bottom of page